Calendar Train the Trainers basic și avansat 2016

Iată calendarul Train the Trainers pentru a doua parte a anului:

 

1Train the Trainers/Formator septembrie: 17-18 Septembrie și 23-25 Septembrie 2016

Locuri disponibile: 1/12. Vezi prezentarea acestei ediții Train the Trainers Formator septembrie 2016 Training Cafe si IRT

 

1Train the Trainers/Formator octombrie: 15-16 Octombrie și 21-23 Octombrie 2016

Locuri disponibile: 10/12.

 

Cursuri-Raluca-Mohanu-768x253Program Train the Trainers Avansat ELEMENTE DE ANALIZĂ TRANZACȚIONALĂ ÎN LUCRUL CU GRUPURI: TRAINING, FACILITARE, CONFERINȚE, ȘEDINȚE, ATELIERE DE LUCRU, 5-6 Noiembrie 2016

Locuri disponibile: 10/20. Vezi prezentarea acestei ediții aici

 

1Train the Trainers/Formator noiembrie: 12-13 Noiembrie și 18-20 Noiembrie 2016

Locuri disponibile: 11/12.

 

Pentru programele de scurtă durată găsești informații în pagina Event List

Dacă doriți mai multe informații sau doriți să vă înscrieți: Diana Ghindă 0726-38.77.37, diana.ghinda(@)training-cafe.ro

 

 

Cum pregătești un examen pentru cursuri autorizate ANC

Cum pregatesti examenIată pe scurt, într-o pagină, ce ai nevoie ca să pregătești un examen pentru un curs autorizat ANC.

La realizarea acestui material au fost utilizate formele actualizate ale OG 129/2000 privind formarea profesională a adulților, legislația privind metodologia autorizării și alte informații din site-ul oficial www.anc.edu.ro

Materialul este un exemplu pentru un examen cu test grilă și susținerea proiectelor, pentru a vă asigura că respectați toate condițiile legale recomandăm să revedeți legislația la zi și cererea de autorizare a fiecărui curs pentru care organizați examene.

Vă doresc pregătire cât mai ușoară și sper să vă fie de folos acest material:

Cum pregătești un examen pentru cursuri autorizate ANC

Train the Trainers / Formator iulie 2016

CURS FORMATOR

TRAINING OF TRAINERS

16 – 17 Iulie 2016
22-23-24 Iulie 2016

Institutul Român de Training în parteneriat cu Training Café organizează o nouă sesiune “Train the Trainers” (Formator)”. În acest curs înveți:

  • Cum să realizezi un design de training
  • Cum să faci analiza nevoilor de training
  • Cum să formulezi și să atingi obiectivele de învățare
  • Cum să eviți situațiile dificile in training
  • Cum, când și ce metode să folosești în training
  • Cum să creezi, să derulezi şi să procesezi aplicaţiile utilizate în training
  • Cum să pregătești o sesiune de formare / training
  • Cum să livrezi sesiunile de training

Calendarul ediției Iulie-August 2016 este următorul:

  • Modul 1: 16-17 Iulie 2016 (09:00-18:00)
  • Modul 2: 22-24 Iulie 2016 (09:00-18:00)
  • Modul 3: 25 Iulie – 3 august 2016 (asistență tehnică via email și telefon)
  • Modul 4: 8 august iunie 2016 (examen pentru certificare națională ocupația Formator)
“Pentru a construi o corabie nu e nevoie să înveţi despre cuie şi scânduri, ci să trezeşti în oameni dorul de mare”

Acest training este atât despre cuie şi scânduri (instrumente, tehnici, metode, exersare, certificare), cât şi despre dorul de mare (entuziasm şi motivaţie pentru învăţare în sala de training, pasiune şi etică, dinamica pozitivă a grupului de participanţi).

Cursurile sunt organizate în sesiuni de weekend, create special pentru persoanele care doresc să se instruiască în ciuda programului încărcat. După absolvirea programului, participanții vor învăţa:

  • cum să creeze un program de training bazat pe nevoile de învăţare ale participanţilor
  • cum să gestioneze dinamica grupului în training
  • cum să gestioneze situațiile dificile în sala de training
  • abilitatăți de prezentare și abilități de facilitare in training
  • cum să își evalueze singuri sesiunile de training

Modulul de lucru şi studiu individual are rolul de a putea pune în aplicare cunoştinţele acumulate şi de a pregăti participanții pentru examenul de certificare. Examenul de certificare este organizat de Training Café. Trainerii vor acorda asistenţă tehnică în elaborarea lucrărilor practice care urmează să fie susținute în cadrul examenului final. Acest modul NU presupune prezenţa în sala de training.

Examenul final va consta în prezentarea aplicaţiilor practice realizate în modulul anterior şi în susţinerea unui test grilă. Ca urmare a absolvirii examenului, fiecare participant va primi un Certificat de absolvire eliberat de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale și Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (pentru ocupația Formator COD COR 242401).

Am cautat un curs care sa imi ofere mai mult decat o diploma de acreditare, un curs de unde sa plec cu informatii relevante despre ceea ce inseamna sa formezi oameni. am gasit o modalitate de invatare cu adevarat placuta , o structura de curs bine pusa la punct, traineri pasionati si implicati activ in procesul de invatare. Este un curs in care te confrunti cu tot ceea ce presupune meseria de trainer Acest curs a fost poarta spre ceea ce numesc acum cariera mea in training.
Iulia Stanca Senior Consultant / KPMG Romania – People & Change Advisor

După absolvirea trainingului, poți să continui pregătirea ta ca trainer timp de 3-12 luni cu program de suport pentru dezvoltarea ta ca trainer. Programul de follow-up se adresează trainerilor aflați la începutul carierei și persoanelor care doresc să devină traineri și constă în:

  • întâlniri 1 la 1 (feedback pe designul de training conceput de tine, pe materialele, metodele, exerciţiile, aplicaţiile pe care intenţionezi să le foloseşti în trainingul tău)
  • participare la întâlnirile comunității de învățare Training Café (4-6 întâlniri/lună)
  • resurse offline (materiale și resurse pentru training – cărți, CD-uri, DVD-uri)
  • informare cu privire la resurse online si oportunități de dezvoltare ca trainer
“Behind every successful training there is a well-prepared trainer.”
Traineri: Radu Lihaci şi Florin Ghindă

Radu Lihaci, 41 de ani. Radu este trainer/formator, animator şi facilitator (Leo Lagrange Franța, Opportunity Associates România, atestate Formator & Evaluator competențe profesionale) cu peste 20 de ani de experienţă în susţinerea de traininguri în domeniile: formare de formatori, comunicare, teambuilding/Re-formarea echipei & animaţie, orientare profesională, abilităţi de prezentare. Radu are 19 ani de experienţă practică în coordonarea şi formarea echipelor şi management de echipe (naţionale şi internaţionale). În prezent este director al Filialei Sector 6 Bucureşti a Crucii Roşii Române și Trainer Senior în echipa de Formare de Formatori a Institutului Român de Training.

Florin Ghindă, 37 de ani. Florin este consultant în resurse umane şi trainer, are 15 ani de experienţă ca trainer (peste 4.500 de participanţi) şi 13 ani de experienţă practică în resurse umane pentru echipe naţionale şi internaţionale. Domeniile de expertiză în training includ: formare de formatori, managementul oamenilor, managementul resurselor umane, recrutare şi selecţie, managementul carierei, dezvoltarea echipelor, comunicare, echipe eficiente. Florin crede în educația emoțiilor, gândirii și acțiunilor pozitive. El susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro În prezent este Trainer Senior în echipa de Formare de Formatori a Institutului Român de Training.

* La examen se pot înscrie doar persoanele care fac dovada încheierii studiilor superioare de învăţământ.

Termenul limită de înscriere: 12 iulie 2016, în limita locurilor disponibile

Preț:

  • 1.580 RON pentru modulele 1-2 și 180 RON pentru modulele 3-4
  • BONUS: participare la întâlnirile Training Café și împrumut cărți de la Biblioteca de Training în perioada 25 iulie – 31 august  2016 (valoare abonament o lună: 75 lei) 
  • BONUS: modulele de certificare (valoare module certificare: 180 lei)

 

Iată ce primeşti:

  • Curs Train Of Trainers – 5 zile
  • asistență pentru examen pe parcursul primelor 3 module
  • manual, materiale de training & fișe de lucru
  • pauze de cafea (cafea de bun venit dimineața + două pauze de cafea/zi)
  • Certificat de absolvire eliberat de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale și Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării pentru ocupația Formator COD COR 242401, pentru toate persoanele care susțin cu succes examenul de certificare
  • acces gratuit la Biblioteca de Training (peste 450 de titluri: cărti, CD-uri, DVD-uri) în perioada de la înscriere până la 31 august 2016
  • participare gratuită la Training Café în perioada 25 iulie – 31 august 2016
  • reduceri de minimum 20% la toate programele Train Of Trainers – Modul Avansat
  • consultanță gratuită pentru proiectele proprii de training pentru cariera de training (feed-back și resurse pe design-ul de training) în perioada de la înscriere până la examenul de certificare

Prețul nu include masă de prânz, cazare sau transport pentru participanți. 

Reduceri:
  • 158 RON – reducere de grup
  • 158 RON – pentru persoanele care au mai participat la traininguri organizate de IRT sau Training Café

* Reducerile se pot cumula.
* Pentru informaţii suplimentare nu ezita să ne contactezi la adresa de email diana.ghinda@training-cafe.ro sau la telefon 0726387737. Dacă acest program este de interes pentru tine putem să-ți trimitem agenda pentru cele 5 zile în sală. 

 

Informaţii contact:

Diana Ghindă, Coordonator program Train the Trainers diana.ghinda@training-cafe.ro
Telefon: 0726.38.77.37

Iată ce spun absolvenții noștri:

“Un program care m-a învățat cum să concep o zi de training, de la spiritul și obiectivele de atins până la metode și tehnici de punere concret într-un format a ceea ce vreau să transmit. M-a întâmpinat o atmosferă relaxată, de comunicare, de învățare prin exemple concrete și împărtășire de experiențe proprii. TOT nu te învață… tot despre training, dar îți insuflă pasiunea și îți dă instrumentele necesare și suficiente să devii un formator complet, sigur și conștient de sine, dar în permanență atent la cei din față și la nevoile lor de învățare. Pentru toate acestea, recomand programul IRT de formare de formatori pentru oricine își dorește să învețe subtilitățile trainingului și ale formării în general, de la oameni care au făcut din training o pasiune.”
Veronica Sîrbu
Auditor de Justiție – Institutul Național al Magistraturii

„Am auzit din mai multe surse de calitatea trainingului pentru traineri oferit de IRT însă nu am înțeles de ce este nevoie ca pentru această calitate să fie un preț aproape dublu față de alte traininguri asemănătoare de pe piață. Am reușit să înțeleg acest lucru de abia după ce am participat la acesta și am înțeles valoarea pe care o oferă : instrumente teoretice, manual, trainer cu experiență și un cadru de lucru în care toată atenția să fie către participant. Recomand cu mare drag acest training”
Paul Ardeleanu
Trainer Freelancer, www.paulardeleanu.ro

“T.O.T la IRT a reprezentat pentru mine punctul de plecare spre o nouă
carieră. Mi-a dat instrumente de lucru dar mai ales … poftă de training”
Cătălina Murariu, Coordonator Educație pentru Dezvoltare Durabilă, WWF Romania
http://romania.panda.org/


“Când am hotărât să fac ceva pentru a – mi lua diploma de trainer (căci legea spunea că trebuie să ai această hârtiuță pentru a livra programe de training) am făcut o mică cercetare de piață și IRT a fost una dintre cele două “finaliste” în alegerea mea. De ce am ales IRT? Datorită recomandărilor pe care le primisem referitor la traineri, a orelor pe care oamenii de aici le investesc în participanți, atât pe parcursul cursului, cât și după. Mi-a plăcut faptul că puteam beneficia de consultanță după încheierea cursului, că aveam acces la resursele IRT, plus un program de Training Cafe.

Ce am descoperit în timpul cursului? Eu m-am dus acolo cu două puncte clare pe agendă: să aflu cum se face un training design ca la carte, pentru că ceea ce faceam eu era o simplă schiță și cum te descurci cu acei participanți, care nu vor să fie în sală, cum să îi cuceresc? La ambele puncte am aflat ceea ce doream. Dar când lucrezi cu doi plus unu traineri dedicați, cum sunt Radu și Florin, plus Diana, nu îți bifezi doar punctele de pe agenda proprie, ci ajungi inevitabil să realizezi mult mai multe. Așa mi-am dat seama că a fi trainer este mult mai complex și mai fascinant decât credeam eu. Nu înseamnă să faci un design, să livrezi un conținut și ai plecat acasă. Este mai degrabă ceva ce te definește si ajunge să facă parte din viața ta. Astfel ajungi să ai propria metodă de a te documenta, de a te pregăti, de a-ți găsi resursele, de a prezenta bucăți dintr-un training și de a aborda participanții. Și nu se termină când îți iei rămas bun de la participanți, ci continuă: când mergi pe stradă și o simplă reclamă creează o conexiune și naște un scenariu de exercițiu sau când vezi oameni comportându-se diferit în același minut, în același loc, în parc și o nouă aplicație se naște. Este ceva ce eu vreau să fac toată viața.”

Adriana Sumănaru
Trainer Freelancer, adrianasumanaru.ro
Manager de proiect Teach for Romania


“ Căutam o experiență de învățare din perspectiva unui tânar care mai avea experiență în domeniul trainingului, dobandită în cadrul asociaților studențești, căutam în primul rând un Train The Trainers care să-mi faciliteze un proces de învățare continuu.

Am făcut o cercetare de piață și am ajuns la IRT, a trecut aproape un an de când am făcut acest curs și încă mai colaborez și învăț foarte multe lucruri de finețe, tehnici și obiceiuri ce mă ajută să avansez pe drumul spre un trainer “de succes”.

Ba mai mult, prin intermediul IRT-ului mi-am facut prieteni, mi-am găsit colaboratori și cu ajutorul fiecarui Training Cafe cunosc oameni noi și fascinanți.

Pentru un tânar ca mine, cred că e soluția perfectă, întrucât pe lângă bagajul de cunostințe (foarte valoros) acumulat în cadrul cursului propriu zis, am un proces constant de învățare și într-un fel, știu, că oricând voi avea nevoie de o carte sau de o resursă pot să-i contactez pe cei de la IRT cu încredere.

Am devenit între timp fără să vreau, un fel de brand voice. E o placere să vorbesc despre cursul și experiențele prin care trec alături de IRT.

Răzvan Olaru

Trainer Freelancer, changer.ro

Cursuri autorizate ANC: modificări legislative 2015-2016

Hotărârea nr. 567/2015 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor

Textul aici și aici . Despre: corespondență între nivelurile CNC, actele de studii ce se eliberează, tipul de programe de educaţie şi formare profesională din România prin care pot fi dobândite nivelurile de calificare, nivelurile de referinţă ale Cadrului european al calificărilor, precum şi condiţiile de acces corespunzătoare fiecărui nivel de calificare

Circulara ANC 5599 din 23.05.2016 ref. nivelul de calificare al formatorilor

ANC_5599_CAJ-uri+CAMB

Circulara ANC 4454 din 11.03.2016 ref. definițiile tipurilor de programe de formare profesională (inițiere, calificare, specializare, perfecționare)

Circulara ANC 4454 din 11.03.2016

 

 

Atelier de comunicare empatică, 4 iulie 2016 cu Madi Mihalcea

13344654_281609588853760_4252201161996040771_n

„Cuvintele sunt punți sau ziduri.”

Ruth Bebermeyer

Sunt situații în care îți dorești să te exprimi, însă îți este dificil. Sunt situații în care spui ce ai pe suflet, iar mai târziu regreți că ai făcut-o.

Ți s-a întâmplat? Vino la „Atelierul de comunicare empatică” și învață să te exprimi sincer, clar și empatic, mai ales în situații dificile pentru tine.

Acest atelier este pentru tine, dacă îți dorești:

  • să elimini blocajele în comunicare
  • să identifici noi opțiuni în dialogul cu ceilalți
  • o ocazie să lucrezi asupra unei situații din viața ta

Atelierul va avea puțină teorie și mai multe exerciții. Exercițiile vor fi lucrate individual de către fiecare participant(ă).

Ce vei învăța?
– să te exprimi sincer, fără a învinui sau critica
– să îți înțelegi emoțiile și cum să le folosești în favoarea ta
– să-i asculți pe ceilalți cu empatie sinceră
– să ceri ceea ce dorești într-un mod clar și exact

DATA:
Luni, 4 iulie 2016

PROGRAM:
18.00-18.15 Bun-venit, cunoaștere și (re)conectare
18.15-21.15 Atelier de comunicare empatică

LOCAȚIA:
Training Café, București, str. Academiei, nr. 17, etaj 3

profil Madi MihalceaTRAINER:
Madi Mihalcea, trainer de comunicare empatică al Asociației pentru Comunicare Non-violentă, formator acreditat și pregătit în cadrul programului Training the Trainers organizat de Institutul Român de Training și Training Cafe.

Descoperirea comunicării empatice și folosirea ei în viața de zi cu zi mi-au adus multă satisfacție – am început să devin autentică și conștientă în și de alegerile și intențiile mele, să ascult cu atenție ce spun ceilalți și să-mi îmbunătățesc relația cu mine însămi și cu ceilalți.

Cred cu tărie că oamenii se pot inspira și ajuta unii pe alții în a deveni cea mai bună variantă a lor.

PROCEDEUL DE ÎNSCRIERE:
– completezi cu toate datele necesare formularul acesta:
http://goo.gl/forms/gIK5OutENFH06cLj1
– eu editez contractul și ți-l trimit la adresa scrisă în formular
– citești contractul cu atenție, verifici datele din contract și-mi spui dacă ești de acord cu ce scrie în contract
– dacă ești de acord cu ce scrie în contract, eu fac factura și o trimit la aceeași adresă de mail
– plătești factura
– în momentul în care banii apar în contul firmei mele ești înscris(ă) la atelier

ATENȚIE! Plata se face doar prin bancă.

PREȚ: 100 lei/persoană

REDUCERI:
– dacă te înscrii și plătești până pe 19 iunie, beneficiezi de 20% reducere și plătești 80lei/persoană
– dacă te înscrii și plătești între 20 și 26 iunie, beneficiezi de 10% reducere și plătești 90lei/persoană
– dacă ești membru al comunității Training Cafe, beneficiezi de 10% reducere (se poate cumula cu una dintre reducerile de mai sus)

CONTACT: madimihalcea@gmail.com

Clientul meu plătește, workshop cu Mihaela Gologan, 13 iunie 2016

afis client plateste

 

Clientul meu plătește

  • Workshop: Cum poți avea doar clienți care plătesc sau răspund la timp–

 

În orice activitate avem de-a face cu clienți din partea cărora așteptăm « ceva » în urma serviciilor noastre : fie o plată, fie o informație. Totul clar și frumos de ambele părți până apare un deadline (termen limită).

Notă : Cuvântul client este folosit în sens larg : persoană/grup care beneficiază/ intermediază de serviciile noastre  în schimbul unei plăți/serviciu/informații/nimic

Parcă și acum după 10 ani îmi aduc aminte când mi s-a pus în brațe prima lista de datornici; uitându-mă cu ochi mari mă-ntrebam : « Și eu ce pot să fac ? » Și am făcut și eu ce-mi era mai la-ndemâna. Pun mâna pe telefon și sun! Unul nu răspunde, altul n-are bani, altul a uitat, altul a promis și tot așa. A doua săptămâna la fel, a treia săptămâna la fel… a intervenit și șeful – cu vorbe bune sau mai puțin … și tot așa după multe insistențe într-o lună am reușit să obțin cam 70% din datorii. Mi-e greu să spun că e mulțumitor; nici rău nu e, nici as n-am fost.

A mai trecut un timp și descopăr, deloc surprinzător, că rata maiurilor trimise de mine către clienți  sau colegi comparativ cu numărul mailurilor primite este de 45%. Asta înseamnă că trimit cel puțin 2 mailuri înainte de a primi un răspuns. Uau, fac totul de două ori! Cât timp aș putea câștiga!

Ție ți se întâmplă același lucru? Ai găsit o soluție?

La un brainstorming rapid am găsit peste 50 de variante deloc secrete, dintre care:

  1. Ascultă-le reclamațiile și nevoile. Cum ar fi dacă plata întârzie doar pentru că pe factură lipsește un detaliu minor pentru tine, dar important pentru gestiunea internă a clientului tău?
  1. Zâmbește când îl suni. Ai vorbit vreodată la telefon cu cineva tocmai trezit din somn? A reușit să-ți respecte indicațiile întocmai după conversația avută?
  1. Folosește numele și retine detalii personale. Câți Ioni, sunt pe lumea asta? Unul singur este cel ce te plătește pe tine, și chiar lui să-i spui Gheorghe?!
  1. Găsește pe cel care te decide. Știi deja, Ion este cel care plătește. Dar mai știi cumva că Vasile este cel care semnează ordinul de plata?
  1. Scrie-i și pronunță-i numele corect. Este Ionul nostru, sau este John-ul lor
  1. Vizitează-i sau sună-i să vezi ce mai fac. El este CLIENTUL, el contează, arată-i că contează oricând, nu doar când nu plătește.
  1. Surprinde-i: oferă mici atenții sau servicii neașteptate și utile lor. Ce-aș mânca o clătită cu dulceață de vișine! 🙂
  1. Ţine-i informați cu evoluțiile și termenele. Când i-ai anunțat c-au întârziat cu plata? Azi după o săptămâna? Cum ar fi fost dacă le-ai fi amintit cu câteva zile înainte de termen?
  1. Mulțumește. Este dreptul tău să fii plătit, și este dreptul lui să fie MULTUMIT!
  1. Este el clientul pe care doresc să-l am? Știam oare dinainte de a vinde, că este în incapacitate de plată?!

Până la urma MISIUNEA TA este să CREEZI O RELAŢIE cu-ai tăi clienți și colegi, astfel încât aceștia să plătească sau să-ți răspundă în timp util!

Pe lângă cele 10 indicii de mai sus poți afla încă cel puțin 40 variante pe 13 iunie orele 18.30-21.00 la Training Cafe (zona Universitate, harta aici) astfel încât:

  • să convingi clientul să-ți plătească la timp
  • să convingi clientul/colegul să-ți răspundă în termenul solicitat
  • să creezi o relație cu clientul/colegul astfel încât termenul să devină egal cu imediat

Așa că: Vino la Workhopul Clientul meu plătește pe 13 IUNIE, 18.30, Training Cafe!

  • dacă te înscrii până pe 10 iunie beneficiezi de 50 lei reducere – plătești 50 lei
  • dacă te înscrii până pe 10 iunie împreună c-un prieten, beneficiați împreună de 120 lei reducere – plătește fiecare 40 lei
  • dacă te înscrii până pe 10 iunie împreună cu doi prieteni, beneficiați împreună de 210 lei reducere – plătește fiecare 30 lei
  • dacă alegerea ta e amânată până pe 11-12 iunie, atunci clientul tău îți mai oferă o șansă un biletul întreg de 100 de lei.

Mihaela Gologan 2016Un atelier cu Mihaela Gologan

Intre stiinta si arta, am a ales echilibru si dezvoltarea continua.  Si cum as putea face asta mai bine decat fiind coach si trainer ?! Cu 7 ani de experienta ca trainer soft skills si 2 ani in coaching, sustin oameni in a-si implini visurile prin propriile lor cai si instrumente. Iar cei 10 ani de experienta pe project managent si logistica imi completeaza portofoliul oferind suport prin consultanta.

Te invit pe sharepassions.blogspot.com si sa ne intalnim la workshopurile sustinute la Training Café.

INSCRIRE & DETALII   AICI:

mihaela.gologan@gmail.com

0721076071

Biblioteca de Training în mai 2016…

Biblioteca Training Cafe ianuarie 2016…are peste 440 de resurse (cărți, kituri de exerciții/aplicații/jocuri, CD-uri/DVD-uri, reviste de specialitate) pentru traineri, facilitatori, coachi și persoane care lucrează cu grupuri în procese de învățare.

 

Pot împrumuta resurse:

  • participanții la programele Train the Trainers, pe durata desfășurării programului
  • trainerii colaboratori IRT & Training Café
  • membri Training Café pe durata abonamentelor

Iată lista de resurse actualizată Bibiloteca TOT si Training Cafe 2016 Mai

 

Evenimente în mai 2016 la Training Café

Evenimente Training Café:

Detalii în pagina de evenimente Training Café http://training-cafe.ro/events/

Evenimente deschise găzduite în sala Training Café în mai:

Resurse pentru comunități de practică și învățare

O comunitate este un grup de oameni care împărtășesc o preocupare sau o pasiune pentru ceva ce fac și care învață împreună cum să-l facă mai bine  pe măsură ce interacționează în mod regulat cu alți membri ai grupului (Etienne Wenger-Trayner).

3 elemente importante:

  • DOMENIUL -> domeniul comun de interes al practicienilor care formează comunitatea
  • COMUNITATEA -> formată din membri și interacțiunile între ei, de ex. un website sau o altă platformă online nu e o comunitate de practică și învățare
  • PRACTICA/ÎNVĂȚAREA -> împărtășirea de resurse, unelte, tehnici prin care membrii comunității pot deveni mai buni practicieni ai domeniului

941739_570936139593230_1839698558_n

Un material introductiv despre comunităţi de practică se găseşte pe site-ul lui E. Wenger-Trayner: Introduction to communities of practice A brief overview of the concept and its uses

Un film introductiv despre comunități de practică/învățare în interiorul organizațiilor

Roluri și nivele de participare (sursa: http://wenger-trayner.com/resources/slide-forms-of-participation/):

 

Invită oamenii să participe atât cât doresc sau pot să participe.

Cărți recomandate

Etienne Wenger

Etienne Wenger Communities of Practice: Learning, Meaning, And Identity (Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives)

L. E. Evenimente în acest domeniu găzduite de Diana Ghinda:

Cum ne (re)scriem Scenariul de Viata, sambata 7 mai 2016 cu Raluca Mohanu

Te-ai saturat de blocajele care se tot repeta in viata ta?

Vrei sa te eliberezi de ceea ce familia si societatea ti-au spus ca “trebuie”?

Esti pregatit(a) sa scapi de autosabotaj?

Te invit la un workshop inedit cu tema “Cum ne (re)scriem Scenariul de Viata?”, care va avea loc sambata 7 mai.

Iata ce iti propun:

  1. Eviti sa mai traiesti povestea scrisa de altii (familie, scoala, companie) si iti intelegi propriul Scenariul de Viata.
  2. Reflectezi asupra propriei copilarii, intelegand deciziile pe care le-ai luat in acea perioada a vietii. Iti amintesti adolescenta si meditezi asupra alegerilor facute atunci si a impactului lor pentru tine astazi. Te bucuri si onorezi principalele evenimente ale vietii tale, intelegand impactul lor asupra convingerilor tale personale si implicit, asupra destinului tau.
  3. Iti asumi pe deplin rolul de Adult, dandu-ti voie sa fii “regizorul” propriului Scenariu de Viata. Iti depasesti conditionarile si devii constient de resursele tale. Iti dai voie sa alegi constient, matur si ecologic cel mai bun plan de viata pentru tine, indiferent de mesajele primite de la familie sau societate.

Ce obtii din acest workshop?

– claritatea asupra principalelor elemente ale povestii tale de viata

– motivele de recunostinta pentru ceea ce ai primit pana acum de la viata

– identifici blocajele repetitive din viata ta si cum le poti evita

– afli cele 12 injonctiuni parentale (mesaje negative transmise in copilarie) si cum le poti transforma pentru tine

– renunti la dependenta si conditionarile externe

– iti dezvolti viziunea ta despre cel mai bun plan de viata pentru tine acum

Cum va fi acest workshop?

Vei lucra experiential, combinand elemente din analiza tranzactionala, coaching si terapie prin arta. Va fi un workshop intens si interactiv in care iti vei antrena toate cele patru inteligente (corpul, emotiile, mintea si spiritul).

Este pentru tine?

Da, atunci cand iti doresti sa te intelegi mai bine si nu iti este frica sa te “imprietenesti” cu inconstientul tau.

Si daca ai roluri care sustin cresterea si dezvoltarea celorlalti (traineri, facilitatori, manageri, coachi, psihoterapeuti, profesori, parinti).

Care este investitia ta?

Pretul workshop-ului este de 440RON.

Beneficiezi de urmatoarele reduceri:

–       10% daca te inscrii si platesti pana in 24 aprilie inclusiv

–       10 % daca esti deja membru in comunitatea Steps4Change (client de coaching individual sau participant la cel putin un curs deschis organizat de catre Steps4Change) sau daca esti membru Training Cafe

Cele doua reduceri sunt cumulative.

Plata se face prin cont bancar; mai multe informatii despre cum poti efectua plata vei primi prin email in urma inscrierii.

Unde?

La Training Cafe, Strada Academiei, nr 17, etaj 3, Bucuresti (langa Facultatea de Arhitectura si intrarea spre Teatrul Odeon), vezi harta aici http://training-cafe.ro/contact/.

Cand?

Sambata, 7 mai ora 9:30 – 18:00.

Cum te inscrii?

Inscrie-te acum trimitand un email la raluca.mohanu@steps4change.ro.

Comunități de practică și învățare, 4 iunie 2016

O comunitate este un grup de oameni care împărtășesc o preocupare sau o pasiune pentru ceva ce fac și care învață împreună cum să-l facă mai bine  pe măsură ce interacționează în mod regulat cu alți membri ai grupului (Etienne Wenger-Trayner).

Crearea unei comunități de învățare și practică include câteva elemente în absența cărora vorbim mai degrabă de rețele, grupuri, echipe, triburi, grupuri de prieteni sau alte forme de organizare.

Arhitectura sau designul de comunitate creează un ritm și o evoluție constantă a comunității, include realitatea că o comunitate este un organism viu care se modifică constant, fiind influențată de evenimente precum: membri noi, rotația gazdelor, formatul evenimentelor, modificarea spațiului fizic al comunității, forma de finanțare a comunității,  plecarea unor membri, metodele utilizate în organizarea evenimentelor de comunitate, schimbarea intereselor membrilor.

TrainingCafeCoP

Te invit pe 4 iunie să descoperi:

  • ce sunt comunitățile de practică și învățare și cum funcționează o astfel de comunitate.
  • cum faci designul unei comunități astfel încât să fie comunitate și nu rețea, trib, grup, echipă sau gașcă 🙂
  • cum să aplici principalele lucruri care fac o comunitate să funcționeze și să reziste în timp
  • cum să eviți principalele greșeli care duc la eșecul unor inițiative de a crea comunități
  • cum se poate învăța în comunitate: instrumente, metode și procese de facilitare a învățării în comunitate
  • și mai ales să explorezi un spațiu în care să (re)creezi piesele de design pentru o comunitate în domeniul care te interesează și să găsești resurse pentru a începe sau a continua.

Atelierul include elemente de teorie, exemple (bazate pe lucrul cu mai multe comunități din România), exerciții practice, întrebări/reflecție, co-creere, utilizând metode în principal din Art of Hosting, coaching de grup și facilitare grafică.

Programul este 10.00-18.00, include o pauză de prânz pe care o vom petrece împreună, ca parte a experienței de învățare. 

Diana Ghinda TCDiana Ghindă, 36 de ani din care ultimii 7 foarte conectați cu învățarea în comunitate. Sunt gazda comunității Training Café și membru în alte câteva comunități de învățare. Cred în faptul că orice se poate învăța și că învățarea e o călătorie pentru toată viața.

Co-fondator Institutul Român de Training (2002), inițiator și gazdă în comunitatea Training Café (2009-2016), membru fondator și gazdă în comunitatea roPot & Impact Hub Bucharest (2009-2011), co-fondator și gazdă în comunitatea Restart în Educație (2013-2014), gazdă a cursului Community Building la Universitatea Alternativă (2013-2014).

Mai multe formări de bază și avansate în training și facilitare (2000-2016), Art of Hosting (2009-2014), coaching (Metasysteme 2011) și facilitare grafică, dar mai ales multă practică în domeniul comunităților: peste 250 de evenimente organizate doar cu comunitatea Training Café.

Evenimente în același domeniu organizate pentru: incubator107 (2013), CeRe, Universitatea Alternativă (2013-2014), Training Café (2014 , 2015 , 2016), Teach for Romania (2015).

 

Prețul include materialele și logistica pentru training, pauzele de cafea și masa de prânz:

  • 396 lei pentru înscrierea și plata până la data de 12 mai 2016
  • 440 lei pentru înscrierea și plata în perioada 13 mai – 4 iunie 2016

Reduceri disponibile pentru membrii comunității Training Cafe și comunitatea absolvenților programului Train the Trainers @ IRT & TC

Număr de locuri disponibile: 10/12.

Înscrie-te prin e-mail la diana.ghinda@training-cafe.ro sau la telefon 0726.38.77.37

Experiența de învățare alături de Diana deschide orizonturi către o altă lume – o lume în care fiecare voce e auzită și potențată, o lume unde <împreună> înseamnă un scop mai mare pe care alegem să-l servim. Asta în timp ce aducem atenția și prezența în noi și relațiile dintre noi, pentru a construi învățare cu sens pentru fiecare și pentru întreg. Resursele practice aduse, instrumentele concrete și ușor de folosit, principiile ce încurajează libertatea și asumarea, răbdarea, magia și dragul de învățare pe care Diana le împletește cu măiestrie fac din lucrul cu, în și pentru comunități o experiență puternic transformațională. E călătoria care ne poate apropia de sens și care ne echipează cu mijloacele prin care putem la rândul nostru să construim experiențe de învățare transformaționale. (A.R.)

Evenimente în aprilie 2016 la Training Café

Evenimente Training Café:

Detalii în pagina de evenimente Training Café http://training-cafe.ro/events/

Evenimente deschise găzduite în sala Training Café în aprilie:

 

 

Resurse pentru practică grafică

Una din întrebările pe care le primim frecvent la atelierele de practică grafică pentru traineri, facilitatori și alte persoane care lucrează cu grupuri este: ”unde găsesc resurse?”.

Resurse online.

În limba română pe scurt despre facilitarea grafică aici https://www.nonformalii.ro/metode/facilitare-grafica

Grupul de Facebook Graphic Facilitation unde foarte mulți practicieni din toată lumea împărtășesc din munca lor, din ce învață, ce experimentează, ce instrumente folosesc.

În engleză găsiți foarte multe resurse pe Youtube (graphic facilitation, graphic recording, visual thinking, visual facilitation, visual note-taking), de exemplu canalul Bigger Picture

 

O recomandare de resursă primită de la Răzvan Olaru pentru practica scrisului/ literelor: https://www.neuland.com/handlettering Puteți  printa doar acele formate de litere pe care doriți să le exersați.

 

 

Broșura Graphic facilitation for better communication, realizată în cadrul unui proiect ERASMUS+, trainer Paul Dumitru, Picturise

 Graphic facilitation is the process of using words and images to create a conceptual map of a conversation. This tools offers you the most important elements that help you start using graphic facilitation. You do not need to be talented in drawing to use graphic facilitation because it is not about art, it is about ideas.

 

Markere și alte instrumente. În România la magazinele pentru artă, mai multe se găsesc concentrat în București la Hanul cu Tei și vis-a-vis de Universitatea Națională de Arte, intersecția Bd. Dacia cu Cal. Griviței și Sala Palatului, așa cum se vede și în imaginea alăturată creată de Bianca Gainus – Grafisme- Graphic recording, mind mapping, visual thinking. O parte dintre ele au și magazine online de unde puteți comanda.  Dacă puteți să investiți ceva mai mult în markere recomand cu căldură www.neuland.com care în acest moment livrează și în România. Le puteți comanda direct în România de la wwieland.ro, mai jos voucher pentru 10% reducere la prima comandă.

Cărți. Iată câteva titluri pe care le recomandăm pentru practică, pe cele mai multe le puteți găsi de cumpărat pe Elefant.ro sau de împrumutat în biblioteca Training Cafe.

Generative Scribing: A Social Art of the 21st Century  by Kelvy Bird

Generative Scribing

 

bikablo și bikablo emotions de la Neuland  https://wwieland.ro/spl/542486/Dictionare-Vizuale-bikablo

 

Visual Meetings: How Graphics, Sticky Notes and Idea Mapping Can Transform Group Productivity by David Sibbet .

Just as social networking has reclaimed the Internet for human interactivity and co-creation, the visual meetings movement is reclaiming creativity, productivity, and playful exchange for serious work in groups.

Visual Meetings explains how anyone can implement powerful visual tools, and how these tools are being used in Silicon Valley and elsewhere to facilitate both face-to-face and virtual group work. This dynamic and richly illustrated resource gives meeting leaders, presenters, and consultants a slew of exciting tricks and tools, including

  • Graphic recording, visual planning, story boarding, graphic templates, idea mapping, etc.
  • Creative ways to energize team building, sales presentations, staff meetings, strategy sessions, brainstorming, and more
  • Getting beyond paper and whiteboards to engage new media platforms
  • Understanding emerging visual language for leading groups

 

The Doodle Revolution: Unlock the Power to Think Differently by Sunni Brown
The Big Book of Flip Charts: A Comprehensive Guide for Presenters, Trainers and Facilitators
by Robert W. Lucas

 

O recomandare de carte la Paul DumitruPicturise:

Pentru practica în propria agendă, The Sketchnote Handbook de Mike Rohde.

 

The Sketchnote Workbook, the follow-up to Mike Rohde’s popular The Sketchnote Handbook, shows you how to take the basic sketchnoting skills you learned in the Handbook and use them in new and fun ways. You think you have fun taking sketchnotes in meetings? Try using them to record your travels. Or start a food journal. Or break out those visual notetaking skills in your next brainstorming session–whether you’re at work or school, or just trying to figure out how to organize the paper that’s due

 

Hârtie. Tot de la magazinele de artă online sau offline sau magazine de papetărie mai mari (de ex. ACTIV  www.papet.ro ).

 

Ateliere de practică grafică @ Training Cafe: https://training-cafe.ro/tag/facilitare-grafica/

Spor la desenat 🙂

 

Cum să alegi rațional în 10 min?, 12 aprilie 2016, workshop cu Mihaela Gologan

afis alegere 12.04.2016 Mihaela Gologan

Acum ai…

  • surse infinite de informare,
  • care îți produc o infinitate de variante si
  • de un infinit de ori mai mult timp ai nevoie pentru a alege,
  • cu toate acestea tot nu obținem ce ne-am dori.

 

Mihaela Gologan balante

Chiar poți face asta, noi dispunem de tehnici raționale pentru:

  • Alegere imediată în 2 secunde
  • Alegere calculată în 10 minute
  • Alegere în grup în 2 zile

 

10 minute e rezonabil, așa-i?

Da, poți alege în 10 minute să vii pe 12 aprilie ora 18.30 la Training Cafe, unde vei afla cum să alegi mereu în 10 minute.

 

Te ajutăm să alegi deja în 10 minute spunându-ți că după această întâlnire vei fi capabil:

  • Să alegi în 10 minute
  • Să-ți asumi alegerile făcute
  • Să coordonezi luarea deciziilor, dacă acesta nu îți aparține
  • Să comunici cu noii tăi prieteni care te susțin să alegi în 10 minute.

Te mai ajutăm spunându-ți de asemenea că:

  • dacă te înscrii până pe 10 aprilie beneficiezi de 50 lei reducere à plătești 50 lei
  • dacă te înscrii până pe 10 aprilie împreună c-un prieten, beneficiați împreună de 120 lei reducere și plătește fiecare 40 lei
  • dacă te înscrii până pe 10 aprilie împreună cu doi prieteni, beneficiați împreună de 210 lei reducere și plătește fiecare 30 lei
  • dacă alegerea ta e amânată până pe 11-12 aprilie, atunci e foarte important pentru tine să vii și să afli cum poți alege în 10 minute, căci amânarea ta te va costa biletul întreg de 100 de lei.

Mihaela GologanGazda atelierului este Mihaela Gologan

Intre stiinta si arta, am a ales echilibru si dezvoltarea continua.  Si cum as putea face asta mai bine decat fiind coach si trainer ?! Cu 7 ani de experienta ca trainer soft skills si 2 ani in coaching, sustin oameni in a-si implini visurile prin propriile lor cai si instrumente. Iar cei 10 ani de experienta pe project managent si logistica imi completeaza portofoliul oferind suport prin consultanta.

Te invit pe sharepassions.blogspot.com si sa ne intalnim la workshopurile sustinute la Training Café.

Pentru Workshop „Cum să alegi rațional în 10 min?” 12 aprilie ora 18.30- 21.00 te înscrii astfel:

Suni la: 0721076071

Scrii la: mihaela.gologan@gmail.com

Vii   la: Training Cafe, str. Academiei, Nr.17, etj.3

Sesiune demo de prezentare: Storytelling for Leaders, 9 martie 2016

demo Storytelling for Leaders

Te invităm să participi la sesiunea demo de prezentare a cursului Storytelling for Leaders. Acest curs s-a născut din convingerea că storytelling-ul este una dintre metodele prin care contribuim la creșterea echipei, comunicând despre valorile noastre ca lideri și facilitând dezvoltarea oamenilor din echipele noastre.

Această sesiune demo de prezentare este dedicată exclusiv managerilor de HR, antreprenorilor și liderilor din companii.

Punctele cheie de discuție ale serii vor fi:

  • Rolul poveștilor în contextul de leadership
  • Călătoria angajatului – etapele parcurse de un angajat într-o companie și nevoile lui
  • Care e statusul actual al echipei mele și ce fel de echipă vreau să dezvolt?
  • Ce povești personale pot folosi pentru a-mi crește echipa?

Vei beneficia de:
• O dezbatere interactivă, bazată pe exerciții practice și relevante
• Ocazia de a experimenta stilul și atmosfera de la cursurile deschise organizate de Stai Să-ți Povestesc
• Informații utile despre participarea la cursul Storytelling for Leaders

Trainerul va fi Alex Glod, senior trainer și TEDx Speaker. În cei 5 ani de experiență, el a format peste 1000 de persoane în Public Speaking, Storytelling și Leadership.
Unde?

La Training Cafe, Strada Academiei, nr. 17, etaj 3, București (lângă Facultatea de Arhitectură și intrarea spre Teatrul Odeon). Harta și detalii, aici http://training-cafe.ro/contact/

 

Când?

Miercuri, 9 martie, ora 18:45 – 21:15.

 

Cum te înscrii?

Participarea este gratuită, în limita celor 22 de locuri disponibile.

 

Înscrie-te acum, completând formularul de înscriere, aici.

Atenție: înscrierea la sesiunea demo este valabilă doar după completarea formularului de înscriere.

 

Evenimente în martie 2016 la Training Café

  • Coaching: seară de practică, joi, 10 martie, 18.30-21.15, gazdă Petre Dămoc
  • Revizuirea și transferul învățării joi 17 martie , 18.30-21.15, gazdă Diana Ghindă
  • Cursuri autorizate ANC: de unde încep?, miercuri 23 martie, 18.30-21.15, gazdă Diana Ghindă .
  • Grafisme în training și facilitare, joi 24 martie, 18.30-21.15, invitat Bianca Găinuș (Grafisme – Graphic recording, mind mapping, visual thinking)
  • Vânzarea programelor OPEN: cum creezi un business funnel, marți 29 martie, 18.30-21.15, gazdă Georgiana Vasilescu
  • Seara de comunitate, joi 31 martie, 18.30-22.00

Primăvara dezvoltăm Creativitatea, workshop caritabil, 7 Martie 2016

Afis

 

Poți participa la Workshop-ul  Caritabil „Primăvara dezvoltam Creativitatea” sau îl poți oferi cadou. Aici vei identifica propriile surse de inspirație, le vei aplica și vei da naștere unui cadou handmade pentru tine sau cei dragi; în același timp vei ajuta doamnele din centrul maternal Casa Agar susținut de ONG Touched Romania – www.touchedromania.org

Cadourile pe care le poți confecționa sunt :

  • Felicitări
  • Bijuterii
  • Ceainic pictat

Data : 7 Martie

Ora : 18.00-21.00

Locație : Training Café , str. Academiei nr.17, etaj 3 (zona Universitate), harta aici 

Găsești toate detaliile în prezentare Primavara dezvoltam Creativitatea

Înscriere : mihaela.gologan@gmail.com

Cum ne (re)scriem Scenariul de Viata?, sambata 12 martie 2016 cu Raluca Mohanu

Esti curios sa iti descoperi propriul Scenariu de Viata?

Vrei sa te intelegi mai bine pentru a te ajuta mai mult sa evoluezi?

Te-ai saturat de senzatia ca unele lucruri se tot repeta in viata ta?

Te invit la un workshop inedit cu tema “Cum sa ne (re)scriem Scenariul de Viata”, care va avea loc sambata 12 martie.

Iata ce iti propun:

  1. Intelegi cu adevarat conceptul de Scenariu de Viata sau mai simplu spus “povestea ta de viata”. Eric Berne, fondatorul analizei tranzactionale il definea ca “ un plan de viata creat in copilarie, intarit de parinti, justificat de evenimente ulterioare si culminand cu o alternativa aleasa”.
  2. Reflectezi asupra propriei copilarii, intelegand deciziile pe care le-ai luat in acea perioada a vietii. Iti amintesti adolescenta si meditezi asupra alegerilor facute atunci si a impactului lor pentru tine astazi. Te bucuri si onorezi principalele evenimente ale vietii tale, intelegand impactul lor asupra convingerilor tale personale si implicit, asupra destinului tau.
  3. Iti asumi pe deplin rolul de Adult, dandu-ti voie sa fii “regizorul” propriului Scenariu de Viata. Devii constient de resursele tale si de puterea ta de a-ti crea viata pe care ti-o doresti. Astfel, poti si meriti sa alegi constient, matur si ecologic cel mai bun plan de viata pentru tine, indiferent de mesajele primite de la familie sau societate.

Ce obtii din acest workshop?

– claritatea asupra principalelor elemente ale povestii tale de viata

– motivele de recunostinta pentru ceea ce ai primit pana acum de la viata

– identifici domeniile in care viata ta a avut un scenariu de succes si cele in care uneori pari blocat

– cele 12 injonctiuni parentale (mesaje negative transmise in copilarie) si cum le poti transforma in afirmatii pozitive pentru tine

– increderea ca iti poti schimba viata acum, luand decizii autonome

– viziunea ta despre cel mai bun plan de viata pentru tine

Cum va fi acest workshop?

Vei lucra experiential, combinand elemente din analiza tranzactionala, coaching si terapie prin arta. Va fi un workshop intens si interactiv in care iti vei antrena toate cele patru inteligente (corpul, emotiile, mintea si spiritul).

Este pentru tine?

Da, atunci cand iti doresti sa te intelegi mai bine si esti deschis sa te “imprietenesti” cu inconstientul tau.

Si daca ai roluri care sustin cresterea si dezvoltarea celorlalti (traineri, facilitatori, manageri, coachi, psihoterapeuti, profesori, parinti).

Care este investitia ta?

Pretul workshop-ului este de 440RON.

Beneficiezi de urmatoarele reduceri:

–       10% daca te inscrii si platesti pana in 1 martie inclusiv

–       10 % daca esti membru Training Cafe

Cele doua reduceri sunt cumulative.

Plata se face prin cont bancar; mai multe informatii despre cum poti efectua plata vei primi prin email in urma inscrierii.

Unde?

La Training Cafe, Strada Academiei, nr 17, etaj 3, Bucuresti (langa Facultatea de Arhitectura si intrarea spre Teatrul Odeon), vezi harta aici http://training-cafe.ro/contact/.

Cand?

Sambata, 12 martie ora 9:30 – 18:00.

Cum te inscrii?

Inscrie-te acum trimitand un email la raluca.mohanu@steps4change.ro.