afis client plateste

 

Clientul meu plătește

  • Workshop: Cum poți avea doar clienți care plătesc sau răspund la timp–

 

În orice activitate avem de-a face cu clienți din partea cărora așteptăm « ceva » în urma serviciilor noastre : fie o plată, fie o informație. Totul clar și frumos de ambele părți până apare un deadline (termen limită).

Notă : Cuvântul client este folosit în sens larg : persoană/grup care beneficiază/ intermediază de serviciile noastre  în schimbul unei plăți/serviciu/informații/nimic

Parcă și acum după 10 ani îmi aduc aminte când mi s-a pus în brațe prima lista de datornici; uitându-mă cu ochi mari mă-ntrebam : « Și eu ce pot să fac ? » Și am făcut și eu ce-mi era mai la-ndemâna. Pun mâna pe telefon și sun! Unul nu răspunde, altul n-are bani, altul a uitat, altul a promis și tot așa. A doua săptămâna la fel, a treia săptămâna la fel… a intervenit și șeful – cu vorbe bune sau mai puțin … și tot așa după multe insistențe într-o lună am reușit să obțin cam 70% din datorii. Mi-e greu să spun că e mulțumitor; nici rău nu e, nici as n-am fost.

A mai trecut un timp și descopăr, deloc surprinzător, că rata maiurilor trimise de mine către clienți  sau colegi comparativ cu numărul mailurilor primite este de 45%. Asta înseamnă că trimit cel puțin 2 mailuri înainte de a primi un răspuns. Uau, fac totul de două ori! Cât timp aș putea câștiga!

Ție ți se întâmplă același lucru? Ai găsit o soluție?

La un brainstorming rapid am găsit peste 50 de variante deloc secrete, dintre care:

  1. Ascultă-le reclamațiile și nevoile. Cum ar fi dacă plata întârzie doar pentru că pe factură lipsește un detaliu minor pentru tine, dar important pentru gestiunea internă a clientului tău?
  1. Zâmbește când îl suni. Ai vorbit vreodată la telefon cu cineva tocmai trezit din somn? A reușit să-ți respecte indicațiile întocmai după conversația avută?
  1. Folosește numele și retine detalii personale. Câți Ioni, sunt pe lumea asta? Unul singur este cel ce te plătește pe tine, și chiar lui să-i spui Gheorghe?!
  1. Găsește pe cel care te decide. Știi deja, Ion este cel care plătește. Dar mai știi cumva că Vasile este cel care semnează ordinul de plata?
  1. Scrie-i și pronunță-i numele corect. Este Ionul nostru, sau este John-ul lor
  1. Vizitează-i sau sună-i să vezi ce mai fac. El este CLIENTUL, el contează, arată-i că contează oricând, nu doar când nu plătește.
  1. Surprinde-i: oferă mici atenții sau servicii neașteptate și utile lor. Ce-aș mânca o clătită cu dulceață de vișine! 🙂
  1. Ţine-i informați cu evoluțiile și termenele. Când i-ai anunțat c-au întârziat cu plata? Azi după o săptămâna? Cum ar fi fost dacă le-ai fi amintit cu câteva zile înainte de termen?
  1. Mulțumește. Este dreptul tău să fii plătit, și este dreptul lui să fie MULTUMIT!
  1. Este el clientul pe care doresc să-l am? Știam oare dinainte de a vinde, că este în incapacitate de plată?!

Până la urma MISIUNEA TA este să CREEZI O RELAŢIE cu-ai tăi clienți și colegi, astfel încât aceștia să plătească sau să-ți răspundă în timp util!

Pe lângă cele 10 indicii de mai sus poți afla încă cel puțin 40 variante pe 13 iunie orele 18.30-21.00 la Training Cafe (zona Universitate, harta aici) astfel încât:

  • să convingi clientul să-ți plătească la timp
  • să convingi clientul/colegul să-ți răspundă în termenul solicitat
  • să creezi o relație cu clientul/colegul astfel încât termenul să devină egal cu imediat

Așa că: Vino la Workhopul Clientul meu plătește pe 13 IUNIE, 18.30, Training Cafe!

  • dacă te înscrii până pe 10 iunie beneficiezi de 50 lei reducere – plătești 50 lei
  • dacă te înscrii până pe 10 iunie împreună c-un prieten, beneficiați împreună de 120 lei reducere – plătește fiecare 40 lei
  • dacă te înscrii până pe 10 iunie împreună cu doi prieteni, beneficiați împreună de 210 lei reducere – plătește fiecare 30 lei
  • dacă alegerea ta e amânată până pe 11-12 iunie, atunci clientul tău îți mai oferă o șansă un biletul întreg de 100 de lei.

Mihaela Gologan 2016Un atelier cu Mihaela Gologan

Intre stiinta si arta, am a ales echilibru si dezvoltarea continua.  Si cum as putea face asta mai bine decat fiind coach si trainer ?! Cu 7 ani de experienta ca trainer soft skills si 2 ani in coaching, sustin oameni in a-si implini visurile prin propriile lor cai si instrumente. Iar cei 10 ani de experienta pe project managent si logistica imi completeaza portofoliul oferind suport prin consultanta.

Te invit pe sharepassions.blogspot.com si sa ne intalnim la workshopurile sustinute la Training Café.

INSCRIRE & DETALII   AICI:

mihaela.gologan@gmail.com

0721076071

Tagged on:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *