Deşi întrebările ăstea stau pe buzele tuturor în piaţă, cumva dansăm elegant în jurul lor, încercând să evităm verdicte care nu ne plac cum sună. Până acum câteva luni toate estimările ziceau că piaţa va ajunge aproape de 50 de milioane de euro anul ăsta. În prag de criză se zice în şoaptă că de obicei printre primele linii care zboară din bugete s-ar găsi şi trainingul…

Stârnită de întrebările Victoriei Donos de la BBW, mi-am dat cu părerea despre criză, piaţă şi training (o să dau linkul la articol când va fi publicat)

Piaţa e dependentă de bugetele marilor industrii cumpărătoare de training – financiar-bancar, FMCG, farma, IT&C. Când aceste industrii vor fi afectate de criza financiară vom avea probabil 2 categorii de reacţii:

1. companiile în care trainingul e văzut ca o “cheltuială de lux” vor avea tendinţa să reducă bugetele (mai ales pentru programe din categoria teambuilding unde costurile de cazare, masă, transport, echipamente sunt foarte mari)

2. companiile în care trainingul e o funcţie importantă şi e făcut cu analize de nevoi, programe personalizate, analize de impact/return of investment îşi vor duce la îndeplinire planurile de formare ale angajaţilor.

Cei mai mulţi bani în organizarea de training sunt cheltuiţi cu detalii logistice. Reducerea de bugete pentru training ar putea duce la o diminuare a programelor de tip teambuilding şi la o creştere a programelor de training rezidenţiale sau programelor de training la locul de muncă.

Later edit: şi încă o frază pe care am uitat să o copiez aici – Programele de certificare ca formator vor rămâne în top tot anul 2009

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *